ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. «Ο Μίκης δεν είναι μόνο ο παγκόσμιος συνθέτης. Είναι και ο διπλανός μας άνθρωπος που με την απλότητα και την αμεσότητά του, μας έκανε μετόχους στην ποίηση, στην σύνθεση, στην συγγραφή. Η ιδιοφυΐα του και το ταλέντο του ήταν να ενώνει τον κόσμο μέσα από την τέχνη, μέσα από τη μουσική του. Κι εκείνος κατάφερε να ενώσει ακόμα και έθνη και ιδεολογίες και λαούς ολόκληρους», επεσήμανε κατά την διάρκεια της συνέντευξής της στις «Αναμνήσεις» η Ηρώ.

Η διακεκριμένη ερμηνεύτρια και συνθέτης, όπως έγραψαν οι «Αναμνήσεις» προετοιμάζεται για μια από τις πιο σημαντικές όπως την χαρακτήρισε προκλήσεις της ζωής της, διότι είναι η πρώτη φορά που θα ταξιδέψει στη Νέα Υόρκη για το πολλά υποσχόμενο αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη, που θα λάβει χώρα στη Νέα Υόρκη, την Μέκκα του Παγκοσμίου Πολιτισμού.

Πρόκειται για την συναυλία με την επωνυμία «Mikis Theodorakis: A Tribute to the Memory of the Composer of Zorba» θα λάβει χώρα το Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2022 στο «Stern Auditorium / Perelman Stage».

Η συναυλία, όπως έγραψαν οι «Αναμνήσεις» έχει ως παραγωγό τον όμιλο «Stageworks Entertainment Group» με επικεφαλής τον Λάμπρο Ντίνο που έχει στο ενεργητικό του μεγάλες και παγκοσμίου εμβέλειας παραγωγές και ο οποίος έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη προκαλώντας τον ενθουσιασμό και των ιθυνόντων του Κάρνεγκι Χολ, αλλά και των ομογενών.

Η Ηρώ. Φωτογραφία: Ευγενική παραχώρηση Stageworks Entertainment Group

Στην συναυλία θα πρωταγωνιστήσουν ο Κώστας Μακεδόνας, η Ηρώ, ο Μπάµπης Βελισσάριος, η Σαββέρια Μαργιολά, ο Άγγελος Θεοδωράκης Παπαγγελίδης, η Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης» η χορωδία CNY Vocal Εnsemble με διευθυντή τον Φύτο Στράτη, η πιανίστα Αθηνά Αδαμοπούλου και ο ηθοποιός Χάρης Ρώμας σε ρόλο παρουσιαστή.

Η Ηρώ χαρακτήρισε «τεράστια τιμή και μοναδική πρόκληση την συμμετοχή της στην εν λόγω συναυλία και το απέδωσε στο γεγονός ότι ο αείμνηστος – όπως επεσήμανε – «δεν είναι μόνο ο παγκόσμιος συνθέτης είναι και ο διπλανός μας άνθρωπος που με την απλότητα και την αμεσότητά του, μας έκανε μετόχους στην ποίηση, στην σύνθεση, στην συγγραφή».

Και δεν χρησιμοποιεί τον παρατατικό χρόνο του ρήματος «είναι» – ως είθισται – αλλά τον ενεστώτα για να μας υπενθυμίσει ότι ο Μίκης έχει κατακτήσει το υψηλότερο βάθρο στο Πάνθεον των Αθανάτων της παγκόσμιας μουσικής σκηνής και το βράδυ της 24ης Σεπτεμβρίου «θα θεωρεί» από ψηλά τους συνεργάτες και συνοδοιπόρους του να ερμηνεύουν το έργο του σε μια από τις πιο εμβληματικές αίθουσες της Νέας Υόρκης και κατ’ επέκταση του κόσμου.

Παραθέτουμε το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της Ηρώς:

Ερώτηση: Τον προσεχή Σεπτέμβριο θα μοιραστείτε την σκηνή του φημισμένου Κάρνεγκι Χολ με την Ορχήστρα του Μίκη Θεοδωράκη και μια πλειάδα Ελλήνων και ομογενών καλλιτεχνών. Είναι η πρώτη σας φορά που επισκέπτεστε την Νέα Υόρκη για ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα; Ποια είναι τα αισθήματά σας;

Απάντηση: Το να βρίσκομαι ανάμεσα στους ελάχιστους που θα «εκπροσωπήσουν» κατά κάποιο τρόπο το έργο του Μίκη Θεοδωράκη στην Νέα Υόρκη είναι από μόνο του μια τεράστια τιμή αλλά και μια μοναδική πρόκληση.  Διότι ο Μίκης δεν είναι μόνο ο παγκόσμιος συνθέτης είναι και ο διπλανός μας άνθρωπος που με την απλότητα και την αμεσότητά του, μας έκανε μετόχους στην ποίηση, στην σύνθεση, στην συγγραφή. Η ιδιοφυΐα του και το ταλέντο του ήταν να ενώνει τον κόσμο μέσα από την τέχνη, μέσα από τη μουσική του. Κι εκείνος κατάφερε να ενώσει ακόμα και έθνη και ιδεολογίες και λαούς ολόκληρους.

Την θέση του ανάμεσα στους Αθανάτους της μουσικής την έχει κερδίσει επάξια και εμείς δεν είμαστε πάρα η σήραγγα επικοινωνίας αυτού του αμύθητου θησαυρού.

Η Ηρώ στην μεγάλη συναυλία για το Μίκη Θεοδωράκη στο Μόναχο στις 29 Ιανουαρίου 2017

Ερώτηση: Προ 15 περίπου ετών ο αείμνηστος Μίκης Θεοδωράκης σας εμπιστεύτηκε την ερμηνεία των τραγουδιών του με την ομώνυμη ορχήστρα. ‘Ηταν τυχαία η επιλογή σας;

Απάντηση: Ο Μίκης Θεοδωράκης με κάλεσε στο σπίτι του ένα απόγευμα δια μέσου των συνεργατών του.  Ήταν μεγάλη έκπληξη για μένα.

Μιλήσαμε για περίπου δυο ώρες σε αυτήν την πρώτη συνάντηση. Με επέλεξε. Κι αυτό ήταν ένας σταθμός στην επαγγελματική μου πορεία. Νομίζω ότι με συμπαθούσε πολύ ο Μίκης πράγμα που δεν το εκμεταλλεύτηκα ποτέ από σεβασμό και από ταπεινότητα μπρος στο «μέγεθος» του. Σε κάποια από τις συναντήσεις μας, μου εμπιστεύτηκε ένα ολόκληρο έργο του, αφού μου μίλησε αρκετή ώρα για αυτό και μου είπε πως όποτε θέλω, μπορώ να το εκδώσω, έχω την σύμφωνη γνώμη του.

Δεν υπάρχει εδώ στην Ελλάδα. Πρόκειται για 11 τραγούδια που ηχογραφήθηκαν στο εξωτερικό.

Ο τρόπος που μιλούσε για κάθε του δουλειά, οι λεπτομέρειες που θυμόταν και το πάθος των λόγων του, ήταν καθηλωτικό. Εάν ζουσα στην δική του γενιά, νομίζω ότι θα είχαμε μια πολύ καλή σχέση, εάν εμπιστευτώ το ένστικτο μου για τον τρόπο που με έβλεπε.

Ερώτηση: Την εποχή εκείνη είχατε ήδη διανύσει μια λαμπρή σταδιοδρομία ως ερμηνεύτρια και ως συνθέτης. Τι ρόλο έπαιξε η συνεργασία με τον Μίκη στην προσωπική σας δημιουργία;

Απάντηση: Ακούστε: γεννήθηκα έζησα και μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον που λάτρευε το Μίκη Θεοδωράκη. Οι γονείς είχαν όλους τους δίσκους του και ακούγαμε ακόμα και μέσα στην Χούντα, σιγανά και κρυφά. Ήμουν πολύ μικρούλα τότε αλλά ήταν πολύ έντονο το συναίσθημα και νομίζω ότι το θυμάμαι ακόμα.

Οπότε ο Μίκης ήταν ήδη μέσα στα βιώματα μου και στους ήχους μου και στην καρδιά μου καθώς με συγκινούσαν πολύ σε εκείνη την ηλικία της τρυφερής εφηβείας οπού νιώθεις ότι μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο και κάποιος σου δίνει την ώθηση μέσα από την μουσική του. Έτσι ένιωθα.

Δεν μπορώ να πω λοιπόν ότι η μουσική του είχε επίδραση στην δική μου δημιουργική πορεία αλλά από την άλλη κάθε ενεργοποίηση του συναισθήματος μέσα από την τέχνη είναι δυνητικά υπεύθυνη για τον «εαυτό» που χτίζουμε και δη τον καλλιτεχνικό.

Ερώτηση: Με τα τραγούδια του Μίκη και την ομώνυμη ορχήστρα ταξιδέψατε στην Ελλάδα και σε πολλές χώρες του κόσμου. Ποιες ήταν οι πιο μαγικές στιγμές που ζήσατε και ποιες έχουν μείνει ανεξίτηλες στο διάβα του χρόνου.

Απάντηση:  Συνεργάστηκα για πολλά χρόνια με την Λαϊκή Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης. Νομίζω ότι κάθε συναυλία είχε μια διαφορετική συγκίνηση  Καθώς η Μαργαρίτα επελέγε πολύ συχνά τοποθεσίες ολωσδιόλου τυχαίες. Όταν ας πούμε τραγουδήσαμε στο Αρχαίο Θέατρο της Εφέσου με το καθεστώς την Τουρκίας να μας παρακολουθεί στενά και να λογοκρίνει τα βίντεο της παράστασης στην εποχή μας, όχι πριν 40 χρόνια απαγορεύοντας σκηνές, πράγμα που δεν το κατάφερε τελικά ήταν μια εμπειρία σοβαρή. Ακόμα στην Αίγυπτο όταν τραγουδήσαμε στις Πυραμίδες και στην Σφίγγα, υπήρχε ένα δέος μια χαρά και ένας ενθουσιασμός που έμεινε στην μνήμη μου για πάντα.

Ερώτηση: Το 1999 είπατε το «Έτσι είμαι εγώ» το οποίο σας απογείωσε. Το τραγούδι και ο ομώνυμος δίσκος κατέχουν μια αξιοζήλευτη θέση στην ελληνική δισκογραφία. Ποιο είναι το μυστικό αυτής της επιτυχίας;

Απάντηση: Δεν υπάρχει μυστικό επιτυχίας. Το μόνο που χτίζεις είναι η προσωπική σχέση αλήθειας και εμπιστοσύνης με το κοινό. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να «εκτίθεσαι καλλιτεχνικά» χωρίς φόβο και με πολύ πάθος. Και εάν τα καταφέρεις τελικά φτάνεις στο πολυπόθητο σημείο της επικοινωνίας και του μοιράσματος. Αυτό για μένα είναι η επιτυχία. Και δεν μετριέται με την ποσότητα άλλα με την ποιότητα και της δουλείας σου και του εαυτού σου. Και κυρίως κατά πόσον οι σχέσεις που έχτισες με το κοινό σου μέσα στο χρόνο παρέμειναν και εξελίχθηκαν ομού. Αυτό κρατάω από την «επιτυχία» και τίποτε άλλο. Εάν είμαστε τυχεροί κι αυτό μπορεί να είναι πολυπληθές, είναι καλοδεχούμενο. Αλλά, ας μην γελιόμαστε. Οι αληθινές σχέσεις δεν έχουν ποσότητα.  Και δεν επενδύουν στην ποσότητα του κόσμου. Απλά την χρειάζονται για να επιβιώσουν. Άρα το τι θεωρεί κανείς επιτυχία είναι η ακριβής ερώτηση…

Ερώτηση:  Τι είναι πιο εύκολο η ερμηνεία ή η σύνθεση και σε ποιο από τα δύο αφιερώνετε περισσότερο χρόνο;

Απάντηση: Είναι δυο ξεχωριστά πράγματα δυο διαφορετικές δουλειές και η καθεμιά χρειάζεται το χρόνο της και την αφοσίωσή της. Στην σύνθεση έχω πάντα ένα μικρό άγχος. Κι αυτό γιατί είμαι μεγαλωμένη με πολλά και ποικίλα ακούσματα αλλά με τεράστια ποσότητα μουσικής μέσα μου και γνώσεων. Αυτό κάνει κάθε μου δημιουργία να μπαίνει αυτόματα σε μια σύγκριση πολλαπλών παραγόντων και μου δημιουργεί καμία φορά ένα μικρό φόβο μήπως το αποτέλεσμα δεν είναι καλό ή αντάξιο των προσδοκιών μου.

 Όσον αφορά στο τραγούδι, είμαι πάρα πολύ σίγουρη. Νιώθω πολύ δυνατή, έχω τρομερό αυτοέλεγχο και επειδή μελετώ πολύ τον τρόπο που θα ερμηνεύσω, αυτό με καθιστά και μετρημένη και ισορροπημένη ως προς την παρουσία μου θεωρώ.

Ερώτηση: Τα δύο τελευταία χρόνια του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας, ως ερμηνεύτρια στερηθήκατε την σκηνή και το κοινό. Επηρέασαν καθόλου την καλλιτεχνική σας δημιουργία;

Απάντηση:  Έγραψα πάρα πολύ μουσική αυτόν τον καιρό. Προσπάθησα να είμαι δημιουργική και να μην υποβάλλω τον εαυτό μου σε μιζέρια και δυστυχία. Τώρα βγαίνοντας λίγο από όλο αυτό, πιστεύω ότι η πανδημία μας ωρίμασε πολύ ως ανθρώπους, όσοι φυσικά ήταν σε θεση να ωριμάσουν. Βγήκαμε πολύ διαφορετικοί και αυτό θα φανεί αργότερα, όταν ηρεμήσουν τα πράγματα ποικιλοτρόπως.

Ερώτηση: Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να παρατήστε τις σπουδές σας στην Νοσηλευτική και να αφοσιωθείτε στο πεντάγραμμο και το τραγούδι;

Απάντηση:  Μα όλα τα παραπάνω… ήμουν γεννημένη για την μουσική. Με ακολουθούσε από τα πρώτα μου βήματα στην ζωή και μέχρι σήμερα μου κρατάει το χέρι και με κρατάει ζωντανή. Ποια άλλη απόδειξη να σας δώσω ότι η μουσική είναι για μένα η ζωή μου στην πιο τρυφερή και παιδική της υπόσταση. Η Νοσηλευτική της οποίας τώρα κάνω κλινική άσκηση για να πάρω το Πτυχίο μου επιτέλους, είναι μια Επιστήμη προσφοράς και βοήθειας, μια επιστήμη εν συναίσθησης και ψυχικής μελέτης.

Εάν το δούμε μακροσκοπικά τα δυο αυτά επαγγέλματα μοιάζουν σε πολλά σημεία. Οπότε, τίποτε δεν είναι τυχαίο στην ζωή… Αυτό είναι μια πιστή μου.

Σας ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη.        

Η συναυλία

Μία συναυλία – αφιέρωµα στη µνήµη του µεγάλου Έλληνα µουσικοσυνθέτη, πολιτικού και συγγραφέα, Μίκη Θεοδωράκη, που έφυγε από τη ζωή στις 2 Σεπτεµβρίου του 2021, στο εµβληµατικό Θέατρο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης, στις 24 Σεπτεµβρίου του 2022.

Ένα σηµαντικό βήµα παρουσίασης του Ελληνικού πολιτισµού, που απευθύνεται τόσο στην Οµογένεια, όσο και στο Αµερικανικό κοινό, θυµίζοντας τραγούδια και µουσικές του µεγάλου συνθέτη µας που έχουν ερµηνευτεί, όχι µόνο από Έλληνες καλλιτέχνες, αλλά και από καλλιτέχνες παγκοσµίου φήµης όπως οι Beatles, η Shirley Bassey, η Joan Báez, η Édith Piaf κ.α.

Συµµετέχουν: ο Κώστας Μακεδόνας, η Ηρώ, ο Μπάµπης Βελισσάριος, η Σαββέρια Μαργιολά, ο Άγγελος Θεοδωράκης Παπαγγελίδης, η Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης», η χορωδία CNY Vocal Εnsemble υπό την µουσική διεύθυνση του Φύτου Στρατή και η πιανίστα Athena Adamopoulos.

Παρουσιαστής της βραδιάς, ο ηθοποιός Χάρης Ρώµας.

Ένα µείζον Ελληνικό καλλιτεχνικό γεγονός στην καρδιά της παγκόσµιας Μητρόπολης, στην καρδιά της Ελληνικής Οµογένειας, για µια από τις επιδραστικότερες µορφές της σύγχρονης Ελλάδας.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επικοινωνήσουν στο (646) 597-7303 είτε μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο: info@stageworks.gr

https://www.carnegiehall.org/calendar/2022/09/24/mikis-theodorakis-a-tribute-to-the-memory-of-the-composer-of-zorba-0800pm είτε https://www.anamniseis.net/event/afieroma-ston-syntheti-tou-zorba-sto-carnegie-hall/

-Advertisement / Διαφήμιση-

1 COMMENT

  1. B”H There’s no question that Mimi’s Theodorakis was the international symbol of Greek musical achievement, cheerfully for me to join in the singing and dancing of his many acclaimed compositions. However, and sorrowfully competing for attention, was his notorious well-honed anti-Americanism-Semitism-Zionism —- as is the wont of unreconstructed doctrinaire Communists! Never, in his long life, did he repent having said that “Jews are the root of evil;” nor did he take time to learn the history of Jews, their longing for a return to Zion. His blinders prevented clear vision as he embraced the Palestinian cause —- characteristically wearing the kefiyah around his neck —- never to condemn numerous indiscriminate terror attacks on innocents (Jews and Arabs)! By all means, let’s celebrate the musician, but also let’s reflect of his missed opportunity to become a beacon for tolerance, understanding, compassion, to combat bigotry! Perhaps, those attending at the Stern Auditorium (the irony of hosting such man in a Jewish-named venue, for Isaac Stern was the violinist par excellence of our time, is palpable), will reflect on their hero’s deep-seated prejudices: applauding his achievements, to shudder that genius was profoundly flawed. With fraternal affection, Asher 🙏😢👏🏿😩🎶

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.