ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Το χθεσινό ρεπορτάζ των «Αναμνήσεων» για δύο άσχετα – βάσει των μέχρι στιγμής δεδομένων – γεγονότων που σχετίζονται με το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκης προκάλεσαν την άμεση αντίδραση του καθηγητή Κοινωνιολογίας και συνάμα ιδρυτή του «Hellenic American Project, Queens College, CUNY», Δρα. Νίκου Αλεξίου.
Το πρώτο γεγονός σχετίζεται με την απόφαση του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη να διατάξει να «παραδώσουν στην πυρά» την «ροζ σημαία», όπως αποκάλεσαν τα ΜΜΕ ένα από τα έργα της έκθεσης της ομογενούς εικαστικού και επιβιώσασα του καρκίνου Γεωργίας Λαλέ, ενώ το δεύτερο σχετίζεται με την απόπειρα εμπρησμού στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.
Ο καθηγητής Νικόλαος Αλεξίου ο οποίος κατάφερε να ιδρύσει και να εδραιώσει ένα από τα πρωτοποριακά αρχεία και συνάμα κέντρο έρευνας της Ελληνοαμερικανικής ιστορίας και του πολιτισμού σε ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια της Νέας Υόρκης, αφ ενός μεν εκφράζει την ανησυχία και τον αποτροπιασμό του για την στάση της ελληνικής κυβέρνησης σχετικά με την έκθεση με θέμα τις γυναικοκτονίες και την έμφυλη βία στην Ελλάδα, καθώς επίσης και για την απόπειρα εμπρησμού που είχε ως στόχο το Προξενείο Νέας Υόρκης, αφ ετέρου δε καλεί τους ομογενείς να εκφράσουν την συμπαράσταση τόσο στο Προξενείο, όσο και στην εικαστικό.
Παραθέτουμε το πλήρες κείμενο της επιστολής διαμαρτυρίας του καθηγητή Νικόλαου Αλεξίου:
Επιστολή διαμαρτυρίας για την ακύρωση εικαστικής έκθεσης και την απόπειρα εμπρησμού του Προξενείου στη Νέα Υόρκη – και έκκληση για υποστήριξη
Ως καθηγητής κοινωνιολογίας και διευθυντής του Hellenic American Project, Queens College, CUNY, εκφράζω βαθιά ανησυχία και αποτροπιασμό για την ακύρωση της εικαστικής έκθεσης με θέμα τις γυναικοκτονίες και την έμφυλη βία στην Ελλάδα, καθώς και για την απόπειρα εμπρησμού που είχε ως στόχο το Προξενείο Νέας Υόρκης.
Η τέχνη είναι ένας πολύ σημαντικός τρόπος έκφρασης και διαλόγου και πρέπει να προωθείται και να υποστηρίζεται, διότι είναι ένα θεμελιώδες κοινωνικό δικαίωμα. Η απόφαση να ακυρωθεί η έκθεση τέχνης, όχι μόνο περιορίζει την ελευθερία της τέχνης αλλά και πλήττει ευθέως τις αρχές του δημοκρατικού διαλόγου που εκπροσωπούμε.
Επίσης, η απόπειρα εμπρησμού στο Προξενείο αποτελεί ανεπίτρεπτη επίθεση σε έναν χώρο που θα πρέπει να θεωρείται απαραβίαστος και ασφαλής. Ως πολίτης ανησυχώ βαθιά. Πρέπει με όλες μας τις δυνάμεις να στηρίξουμε την τέχνη και την ελευθερία της έκφρασης.
Οφείλουμε να τις προστατέψουμε ώστε να παραμείνουν απρόσβλητες από απειλές και αυθαιρεσίες.
Εκφράζω την απόλυτη υποστήριξή μου στο Προξενείο μας και θα ήθελα να συνδράμω στις προσπάθειες προκειμένου να επαναφερθεί η κανονικότητα και η ελευθερία της έκφρασης.
Ειλικρινά, Nicholas Alexiou, Department of Sociology and Hellenic American Project, Founder/Director, Queens College, CUNY
Διαβάστε επίσης:
https://www.anamniseis.net/apopira-emprismou-sto-spiti-tis-elladas-apesyran-tin-roz-simea/
Κανοντας εκθεσεις για κακουργηματα εγκληματιων στην Ελλαδα την δυσφημιζουμε και κανομε προβολη σε αποκρουστικες πραξεις που για να μην επαναληφθουν θα πρεπει να επανελθει η Θανατικη Ποινη στην Ελλαδα ως μονη αρμοζουσα τιμωρια και αποτροπη σε τετοια φρικτα η πολλαπλα εγκληματα .
Η Ελληνικη Σημαια δεν πρεπει να εμπλεκεται η να αλλοωνεται για τετοιες εκδηλωσεις!
Αγαπητέ Professor,
Το γράμμα σας δεν με φώτισε καθόλου πνευματικά. Όλοι μας γνωρίζουμε πως η ελευθερία του ανθρώπου που εκφράζεται μέσω της κάθε μορφής τέχνης είναι δεδομένη και προστατευμένη από το Σύνταγμα. Οπότε μηδέν εις το πηλίκιον η επιστολή σας, όπως λένε στο χωριό μου. Αρίων.
Λάθος με περικεφαλαία , αυτό που διετύπωσες , δεν ισχύει για τα Εθνικά και
Θρησκευτικά σύμβολα , γι’αυτό και κάποιοι
που πατούν τον Σταυρό δεν το κάνουν
φανερά αλλά στα κρυφά ……,
B”H It’s my custom to respind promptly and at length to any topic that affects public policy or the morality of our community. However, and before I weave the encomium for my friend and colleague’s severe exception with the Hellenic government’s order to remove the artistic flag representation in the NYC Consulate. First, I must utterly reject the religio-ethnic fundamentalism of the two previous commentators in support of the foreign minister’s decision. In every respect, such construction of artistic expression, even license, betrays and confirms our native land’s reactionary tendencies: a fear to entertain new ideas, approaches, propose solutions to even the most intractable issues.Dr. Alexious represents a rare compatriot who has scaled and escaped the straitjacket that Greek society naturally imposes on its people. In the case of the critics of the artist, the wonder remains, for only briefly, that our immigrant fellows live in our glorious America; presumably acculturated in the values of free expression, and the street university we are daily enrolled as we come in contact with the mosaic of humanity that surrounds us. Alas, sadly, I project on those two men who inadequately deigned to take exception with Nicholas, that you can carry the prejudices acquired in the villages of modern Hellas, but one doesn’t so easily shed those stereotypes when they arrive in New York. They bury those misshapen concepts in their bosom perpetuating them in the next generation. A modern Greek tragedy without its ameliorative effects. Έλεος. Με αδελφική αγάπη, Ασερ 🙏😩🇬🇷😢🇺🇸🤣